Over mij

Mijn foto
Op het moment redelijk "haak" verslaafd! Ik hou van vrolijke kleuren, zeker voor de kinderknuffels. En af en toe duik ik in het papier. Heb je een vraag over iets, stel hem gerust en kom daarna terug, ik antwoord altijd op mijn blog zelf. Mijn website franciens muizen bestaat niet meer, en om mijn muizen toch digitaal te bewaren begin ik een muizenblog http://franciens-muizen.blogspot.nl/

2e blog(je)

Neem ook eens een kijkje op:
http://franciens-muizen.blogspot.nl/

dinsdag 19 februari 2013

Potholders (3)


Ik blijf even in de lapjes en restjes:)
Ik schijn ook behoefte te hebben aan
"snel klaar" haakwerkjes lijkt het wel.
En er borrelen nog zo veel ideetjes in mijn hoofd,
die moeten er nog echt even uitgeperst worden.
 

En voor pannenlappen heb je eigenlijk ook niet
echt een patroontje nodig vind ik.
Bovenstaand randje:
5 stokjes in een losse, 2 lossen overslaan, 5 stokjes in een losse
geeft al een leuk effect.
 


 
Ik heb kleine vierkante blokjes gemaakt.
I.p.v. de gebruikelijke stokjes heb ik het eens
met vasten geprobeerd om het haakwerk wat dichter
te laten zijn. (hete pannen!)
Daarna aan elkaar gehaakt en randen er omheen
gehaakt.
 
 
 En weer een leuk setje erbij.
En denken jullie nu niet dat mijn hele keukenla
vol komt te liggen hoor.
Ik ga ze proberen te verkopen in een winkeltje waar ik
al vaker spulletjes naar toe heb gebracht.
Hoewel alle pannenlappen naast elkaar in de keuken
ook leuk staat.
 

 

17 opmerkingen:

  1. Ik vind ze heel mooi en volgens mij gaan ze ook goed verkopen, proberen maar ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ze zijn erg mooi, zowel het ontwerp als de kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ze zijn zeker vrolijk.
    erg leuk!
    Mooi voor het voorjaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Superbe !! Une idée à refaire !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een schatjes. Een feestje om ze te gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi geworden hoor!!!!

    Groetjes,
    Miriam

    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Owww deze zijn ook al weer zo leuk!!!!
    Toch leuk hoor zo iedere keer verschillend!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vraiment très joli !
    Bonne journée.
    Anna

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik vind ze erg lek en wil ze graag maken, maar het is me niet helemaal duidelijk hoe je het patroon is. Wil je dat delen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er is niet veel te delen, simpele kleine grannies haken, die aan elkaar haken randje vasten haken en het s ierrandje. Er is geen patroontje van beschreven omdat alles wel op het net te vinden is. Groet Francien

      Verwijderen