Over mij

Mijn foto
Op het moment redelijk "haak" verslaafd! Ik hou van vrolijke kleuren, zeker voor de kinderknuffels. En af en toe duik ik in het papier. Heb je een vraag over iets, stel hem gerust en kom daarna terug, ik antwoord altijd op mijn blog zelf. Mijn website franciens muizen bestaat niet meer, en om mijn muizen toch digitaal te bewaren begin ik een muizenblog http://franciens-muizen.blogspot.nl/

2e blog(je)

Neem ook eens een kijkje op:
http://franciens-muizen.blogspot.nl/

zondag 4 november 2012

Stars and snowflakes (en het stijven ervan)

 
Ik zit vandaag even in de sterren en sneeuwvlokken.
Je ziet zoveel sterren voorbij komen op het internet,
ik dacht, dat moet te doen zijn uit het hoofd;)
en ik heb gewoon maar voor het vaderland weg
gehaakt en er is een ster geboren:)
Het is niet zo moeilijk hoor.
Ik wilde 5 punten, van ca. 8 steken aan de basis,
dus wilde een rondje hebben van 40 steken.
Begonnen met 12 stokjes in de 1e ronde,
verdubbeld in de 2e ronde,
in de 3e ronde op 40 vasten uitkomen.
En van daar uit ben ik de punten gaan haken.
 
 
Op de Kreadoe heb ik het boekje
100 sneeuwvlokken en ijskristallen gekocht (8 euro)
en ik ben wat aan het priegelen geweest.
Maar het ging mij meer om iets uit te proberen,
 
namelijk het STIJVEN van de sterretjes.
 
dus haak, haak, haak :))
 
 
Ik heb de sterren stijf gemaakt met
gelatine!
Ik heb 1 blaadje opgelost in een beetje koud water,
goed roeren tot het gelatine blaadje opgelost is,
sterretje erin dompelen, even laten inweken
(niet eens lang hoor)
en daarna in vorm laten drogen.
Ik heb het boven de CV gedaan, het was zo droog!
en.......
 
STIJF!!!!!!!!
 
Lekkr geen geklungel met dat vieze suikerwater.
Ik dacht, ik probeer het ook even uit met gewone katoen
 
 
Het groene randje is met catania gehaakt,
dit stijft goed op!
De andere kleurtjes is met andere katoen gehaakt en als je goed
kijkt lijkt dat haast wel vervilt. Maar dit was
wel zeer zachte katoen.
Dus lieve lezeressen, vooral de gelatine blaadjes eens
uitproberen!


11 opmerkingen:

  1. WAt zijn ze gaaf geworden, super!
    Groetjes, Amarins

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zie sterretjes hihihi
    Heel veel mooie sterretjes haha
    Leuk gedaan!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohh snowflakes seem hard for me to make.. But I like the stars so so much.. Hard hard work..:)))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vrolijk die grote ster en bedankt voor de uitleg! Die fijne sterretjes vind ik ook wel erg mooi en wat een handige tip van de gelatine!! Grtzz..maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ik vind die ster zo mooi! Met die zilveren draadjes, heel origineel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. met behanglijm.. de gewone.. kan je ook goed stijven.. daar doe ik mijn hoofddoeken mee.. geleerd van surinaamse vrouwen!!
    het wordt dan stevig om te vouwen en mooie plooien te maken.. meer water er bij als het te slap is.. en minder water er bij als je echt hard wil stijven..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed idee!
    Ik heb het vorig jaar met houtlijm gedaan, ging ook prima.
    Ik vind je ster erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ziet er leuk uit...
    ik zelf gebruik vaak extra sterke haarlak of behangplaksel (op 60 c afbakken)...maar dit ga ik zeker proberen.

    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een gelatineblaadje lost toch niet op in koud water? Wordt dan alleen zacht. Moet dat niet: oplossen in warm water zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik me goed herinner, gewoon een beetje lauw, die blaadjes lossen snel op hoor.

      Verwijderen