Over mij

Mijn foto
Op het moment redelijk "haak" verslaafd! Ik hou van vrolijke kleuren, zeker voor de kinderknuffels. En af en toe duik ik in het papier. Heb je een vraag over iets, stel hem gerust en kom daarna terug, ik antwoord altijd op mijn blog zelf. Mijn website franciens muizen bestaat niet meer, en om mijn muizen toch digitaal te bewaren begin ik een muizenblog http://franciens-muizen.blogspot.nl/

2e blog(je)

Neem ook eens een kijkje op:
http://franciens-muizen.blogspot.nl/

vrijdag 19 april 2013

Tulpen randjes haken/crochet tulips


Tulpen randjes....
die zijn zo leuk om in een omslagdoek, kussenhoes, tas etc...
te verwerken.
En zo simpel om te haken.
Basispatroontje:
1e toer: * 1 stokje, 2 lossen, 1 stokje*  in 1 steek. 2 steken overslaan,
en herhaal vanaf *
2e toer: tussen de 2 lossenruimtes haak je een cluster van * 3 stokjes (samengehaakt), 2 lossen*
herhaal vanaf *
 


 
Ik vind het altijd moeilijk kiezen welke kant ik van het
haakwerk het leukst/mooiste vind...
de blauwe tulpjes zijn de achterkant.
Heeft ook wel wat , ze lijken iets boller hierdoor.

9 opmerkingen:

  1. Owwww leuk meis ... en heerlijk dat je het voor ons hebt uitgeschreven. Deze gaat weer bij de verzameling voor "ooit" hihihi

    Fijn weekend!!!

    Liefs Moos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het allebei wel wat hebben!

    liefs,
    samantha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ♥ Mukavaa viikonloppua = Happy weekend! :) xxx Riitta

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat een leuk randje. Bedankt voor het patroontje.

    Groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. liefffff randje.. ik vind de achterkant het mooist!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk!!!!
    Groetjes en een fijne week,

    Miriam
    't Bezige Bijtje

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zijn schattige tulpen...

    Leuk idee, als randje voor mijn deken :-).
    Dank je wel voor het delen van het patroon.

    Groeten, Mandy

    BeantwoordenVerwijderen