Over mij

Mijn foto
Op het moment redelijk "haak" verslaafd! Ik hou van vrolijke kleuren, zeker voor de kinderknuffels. En af en toe duik ik in het papier. Heb je een vraag over iets, stel hem gerust en kom daarna terug, ik antwoord altijd op mijn blog zelf. Mijn website franciens muizen bestaat niet meer, en om mijn muizen toch digitaal te bewaren begin ik een muizenblog http://franciens-muizen.blogspot.nl/

2e blog(je)

Neem ook eens een kijkje op:
http://franciens-muizen.blogspot.nl/

donderdag 22 oktober 2015

Little paper houses


Ik had weer eens zin in knippen en plakken!

Deze kleine huisjes zijn leuk om neer te zetten
(zonder hangertje dan) of voor in de kerstboom.


Ik weet niet, maar de kersttijd leent zich altijd zo heerlijk
om je lekker uit te leven op hobby gebied, knippen, plakken,
haken, breien......



Het is allemaal leuk om te doen.


Hieronder heb ik een foto van mijn voorbeeldhuisje geplaatst,
wat ik als mal gebruik om de huisjes uit te snijden.

Het is geen pfd file om uit te printen, het is zo simpel om 
zelf te tekenen. In principe kun je het zo in elkaar vouwen
als een doosje, maar ik heb ze toch maar gelijmd.

De afmetingen heb ik er bij gezet, het zijn kleine huisjes.....
voor kleine mensjes...... haha...


Ik zit nu even met mijn neus in het papier...
en dat bevalt ook weer goed.

fijne dag verder!


17 opmerkingen:

  1. Wat een leuk idee!! Ziet er heel gezellig uit. Zo kan je je eigen kerstdorpje maken. Misschien ga ik het ook wel doen, heb nog hele stapel scrappapier liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moet je zeker doen want scrap papier is vaak zóoooo mooi :) groet Francien

      Verwijderen
  2. Wat een schattige huisjes, Kan er een waxine lichtje in ? (met batterij) Je zit al helemaal met je neus in de kersttijd :)))

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, nee,geen waxinelichtjes, ze zijn best klein én geen raampjes... die ga ik nog maken:))

      Verwijderen
  3. Leuke huisjes! Kerstballen gebreid, huisjes gemaakt. Jij bent bijna klaar voor kerst! ;-)) xx Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk die afwisseling! De huisjes zijn ook leuk met een kerstlampje er in zodat er een slinger ontstaat!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, ja zeker, dat is ook een leuk idee, wel even raampjes maken dan :)

      Verwijderen
  5. Superleuk. Bedankt voor de tekening. Ik ga een huisje proberen te maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heeeel gaaf. En het idee van Patricia is ook super. Ik denk dat ik die ga maken voor de kerst. Nu al zin in ;-)
    Groetjes van Yvonne
    http://madebyvon.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi, dank je, de slinger, zeker leuk, maar dan wel de huisjes open aan de onderkant laten hoor, succes

      Verwijderen