Over mij

Mijn foto
Op het moment redelijk "haak" verslaafd! Ik hou van vrolijke kleuren, zeker voor de kinderknuffels. En af en toe duik ik in het papier. Heb je een vraag over iets, stel hem gerust en kom daarna terug, ik antwoord altijd op mijn blog zelf. Mijn website franciens muizen bestaat niet meer, en om mijn muizen toch digitaal te bewaren begin ik een muizenblog http://franciens-muizen.blogspot.nl/

2e blog(je)

Neem ook eens een kijkje op:
http://franciens-muizen.blogspot.nl/

dinsdag 10 november 2015

Inspiration stars




Ik liep een tijdje geleden bij de Kringloop waar ze alles
netjes op kleur hadden uitgestald.
De blauwe tafel, rode, groene etc......
en dan van alles erop, borden, glazen, pannetjes, je kan het zo zot
niet bedenken maar ook......!
een grote zak met wolletjes :))



En door deze kleurtjes en materialen heb ik me laten inspireren tot 
het haken van deze sterren.




Vorig jaar heb ik het patroon op mijn blog gezet, 

ik zal het hieronder nogmaals herhalen.



Na al het breien van de laatste tijd weer een heerlijk haakwerkje,
niet al te groot ......


Voort bordurend op mijn eigen patroontje
heb ik er af en toe een 5e toer 
op gehaakt....
na de 1e vier toeren, zie hiervoor onderaan dit blogbericht
een vijfde toer.

toer 5: 
vasten boven alle stokjes van de vorige toer gehaakt, 
en op de punt in de 3 lossen open ruimte 
vervolgens 2 vasten, 3 lossen, 2 vasten.



een "fluffy" star :)


het originele patroontje  
en hieronder
 een heel klein sterretje..... met 1,25 gehaakt



alleen toer 1, 2 en 3 gehaakt, waarbij in de 3e toer 3 lossen tussen de stokjes 
gehaakt zijn,  i.p.v. 2 lossen zoals in het patroontje staat.







nog even op rij allemaal





Patroontje

1e toer: Begin met 4 losse en haak in de eerste losse 8 halve stokjes
en sluit de ring.

2e toer: 2 losse (=1e halve stokje) en vervolgens 2 halve stokjes
 in iedere steek van de vorige toer (18 h.stokjes)

3e toer: 3 lossen (2 stokjes, 2 losse, 3 stokjes) in dezelfde steek,
sla 2 steken over en in de volgende steek
 (3 stokjes, 2 losse, 3 stokjes), sla weer 2 steken over etc..
Uiteindelijk heb je 6 groepjes.

4e toer: Ga met halve v. naar de volgende 2 losse ruimte,
3 losse (2 stokjes, 3 l. 3 stokjes) in dezelfde open ruimte,
dan 1 vaste tussen 2 groepjes van de vorige toer.
Vervolgens in het midden van de volgende 2 losse opening
(van het groepje vorige toer) 3 stokjes, 3 l., 3 stokjes,
weer 1 vaste tussen de 2 groepjes vorige toer. etc.


Veel plezier met het patroontje en nog een fijne avond.


12 opmerkingen:

  1. Oh wat zijn ze mooi. Dank voor je patroontje, die ga ik zeker nog eens gebruiken.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zijn ze! Ik ben van plan binnenkort ook sterretjes te gaan haken. Dit patroon ga ik onthouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, ik ben zo blij met het patroon! Dank je wel! Ook je voorbeelden inspireren, ga er mee aan de slag.
    Groetjes, Gonny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zie sterretjes! :-D Mooie sterretjes welteverstaan ;-)
    Leuk, zoveel variatie op een patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zooooooo mooi!!!!! Ik zocht al tijden een origineel patroontje van een schattig sterretje en dit is het helemaal!
    Ga dit saven en gebruiken, dankjewel!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie sterren heb je gemaakt. Zo leuk met de verschillende materialen. Ik wilde ook sterren gaan haken voor de kerst maar ben er nog niet aan toe gekomen. Maar nu ben ik weer helemaal geïnspireerd. Dan je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank jullie wel, .....allemaal! Ik lees dat ik sommigen geïnspireerd heb tot het gaan haken, zo fijn om te lezen, want daar blog ik eigenlijk ook voor, om anderen aan te zetten tot, hartelijke groet Francien

      Verwijderen
  7. Zauberhaft !
    Ich habe die gleichen Knöpfe,vielleicht häkel ich es mal nach.
    Liebe Grüße
    Käthe

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk om te zien wat je met restanten garen kunt doen. Mooie sterren heb je gehaakt. Dank je voor het patroon en voor de inspiratie.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Thank you so much for sharing at my link up last week. Congratulations for winning! A New party will soon be open.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Looovely! ♥ Thanks for sharing and ♫♪♫ Merry Christmas! ♫♪♫

    BeantwoordenVerwijderen